Proof-Of-Work Protocol is a conceptual idea, meant to prevent DoS attacks, brute force and spam-mail attacks. The main idea is that when a server receives a request from a client, it does not accept or process it directly. Instead it sends back a small puzzle to the client that sent the request. The puzzle must be solved by the client before being given access to the server. The point of the protocol is that it will cost the client more cpu time to solve the puzzle than what it takes for the server to find a solution to the client's request. The idea is that this will help against the attacks mentioned above. This project will study the Proof-Of-Work Protocol and a few of its implementations. In addition to this, the project also includes a study of the difference in performance between different implementations on different platforms, and a reflection of the Protocol that deals with usability and the protocol's place on the modern day web.
Proof-Of-Work protokollet är en konceptuell idé, tänkt att förebygga DoS, brute force samt spam-mail angrepp. Huvudidèn är att servern som får en förfrågan av en klient, inte accepterar eller bearbetar den- na direkt, utan skickar tillbaka ett litet pussel till klienten som skickat förfrågan. Pusslet måste lösas av klienten innan denne får tillgång till servern och själva poängen med protokollet är att det skall ta mer cpu tid för klienten att lösa pusslet än vad det tar för servern att hitta en lösning på klientens förfrågan. Idén är att detta skall hjälpa mot ovan nämnda angrepp. Projektet kommer att studera Proof-Of-Work proto- kollet och flera av dess implementationer. Projektet innefattar även en undersökning av prestandaskillnaden mellan olika implementationer på olika plattformar och en reflektion som behandlar protokollets använd- barhet.