Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Have Fun While Waiting: A study about the integration of interactive digital technology in amusement parks
Södertörn University, School of Natural Sciences, Technology and Environmental Studies. IT, medier och design.
2015 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesisAlternative title
Ha roligt medan du väntar : En studie om integreringen av interaktiva digitala tekniker inom nöjesfält (Swedish)
Abstract [en]

Consumers in the UK are spending about three days of waiting in queues every year. The majority of the French consumers would choose another business if it offered faster service. Research on current waiting times are therefore focusing on finding solutions to reduce consumers wait by reducing perceived waiting time and the dissatisfaction that arises with queues. The purpose of this study is to find out how to make the queues at the theme parks more fun with interactive digital technologies and the impact these have on the guest experience. A survey is carried out to find out how mobile usage looks at amusement parks today and how the respondents place themselves against the integration of interactive digital technologies in amusement parks. Even an interview, with the leader of the world's first synchronized queue entertainment the Helix game, is implemented. Theories show that one can reduce the perceived waiting time by introducing new environmental stimuli and fill the time with various activities that visitors can be consumed by. Thus increases the guest experience and the queues are less boring and time-consuming. One way of doing this is to incorporate mobile digital interactive techniques, which respondents would like to see more of.

Abstract [sv]

Konsumenter i Storbritannien spenderar ungefär tre dagar på att vänta i köer per år. Majoriteten av de franska konsumenterna skulle välja en annan affär om den erbjöd en snabbare service. Forskning gällande väntetider fokuserar därför på att hitta lösningar för att minska konsumenternas väntan genom att reducera uppfattad väntetid och på så sätt minska missnöjet som uppstår med köer. Studiens syfte är att ta reda på hur man kan göra köerna på nöjesfält roligare med hjälp av interaktiva digitala tekniker och vilka effekter dessa har på gästupplevelsen. En enkät har genomförts för att ta reda på hur mobilanvändandet ser ut på nöjesfält idag samt hur respondenter ställer sig mot integreringen av interaktiva digitala tekniker på nöjesfält.  Även en intervju med projektledaren för världens första synkroniserade kö-underhållning, Helix-spelet, genomförs. Teorier visar på att man kan minska de uppfattade väntetiderna genom att introducera nya miljöstimulanser samt fylla tiden med olika aktiviteter som besökarna kan uppslukas av. Då ökar man gästupplevelsen samt gör köerna roligare. Ett sätt att göra detta på är att integrera mobila digitala interaktiva tekniker vilket respondenterna vill se mer av.

Place, publisher, year, edition, pages
2015. , 38 p.
Keyword [en]
Interactive digital technology, amusement parks, guest experience, queues waiting time
Keyword [sv]
Interaktiva digitala tekniker, nöjespark, gästupplevelse, kö, väntetid
National Category
Media and Communication Technology
Identifiers
URN: urn:nbn:se:sh:diva-29509OAI: oai:DiVA.org:sh-29509DiVA: diva2:902938
Subject / course
Media Technology
Uppsok
Technology
Supervisors
Examiners
Available from: 2016-02-12 Created: 2016-02-12 Last updated: 2016-02-12Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(1770 kB)36 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 1770 kBChecksum SHA-512
2461dda232040e303e178f187c77fa52942f65275f60954b26b3a66ae0a14967b8fd97ee4716ff133ff4a3100d95fd6c028114fc30dbd66793a68cb41b3b5c41
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
School of Natural Sciences, Technology and Environmental Studies
Media and Communication Technology

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 36 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 114 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf