Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Gamification - Samspelet mellan människor och IT: Undersökning av spelmekanismers motivationshöjande effekter
Linnaeus University, Faculty of Technology, Department of Informatics.
Linnaeus University, Faculty of Technology, Department of Informatics.
2015 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
Abstract [sv]

Denna kandidatuppsats är en studie gjord för att undersöka spelmekanismer i en utvald träningsapplikation. Syftet med undersökningen är att skapa ökad förståelsen på varför människor får motivationshöjande effekter med hjälp av den utvalda träningsapplikationen. Detta kommer göras genom att undersöka användare av det praktiskta exemplet Nike+ för att ta reda på vilka funktioner som de anser gett dem motivationshöjande effekter och därmed ta fram vilka spelmekanismer dessa innefattar.

 

Studien använder sig av en kvalitativ ansats och genom  intervjuer göra en datainsamling av användare av undersökningsexemplet Nike+. Intervjufrågorna grundar sig i teori om området Gamification samt tidigare forskning kring ämnet.

 

Resultatet visar att det finns flera olika spelmekanismer implementerade i Nike+ som har positiv inverkan på användarna. Resultatet stärker att de spelmekanismer som informanterna ställts sig positivt till har hjälpt till att göra motionsträning en roligare form av träning samt ökat träningsfrekvensen hos informanterna.

Abstract [en]

This bachelor thesis is a study to investigate the game mechanics in a selected training application. The study aims to create a greater understanding of why people get motivational effects with the help of information technology. This will be done by examining the users of the example Nike + to find out what features they consider giving them a motivating effect and thus describe the game mechanics these include.

 

The study uses a qualitative approach to carryout interviews with the users of our example Nike+. The interview questions are based in theory of the field Gamification and previous research on the topic.

 

The result shows that there are several different game mechanics implemented in Nike +, which has a positive impact on users. The result strengthens the game mechanics informants set positively towards making running a fun form of exercise as well as increased training frequency of our informants.

Place, publisher, year, edition, pages
2015.
National Category
Computer Systems
Identifiers
URN: urn:nbn:se:lnu:diva-46361OAI: oai:DiVA.org:lnu-46361DiVA: diva2:854465
Educational program
Information Systems for Business Development Programme,180 credits
Supervisors
Examiners
Available from: 2015-09-18 Created: 2015-09-16 Last updated: 2015-09-18Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(856 kB)106 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 856 kBChecksum SHA-512
550ffecd5dfe06f93c36991af401fbd16e6c9f705b49cd05115e8fb9317bbfd92be3a9a793a7e598ca06f2a3c44cafd3a7b14d08364a84982521a89c1a0f73d8
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
Department of Informatics
Computer Systems

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 106 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 563 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf