Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Mjukvarubaserad 3D-renderare
Blekinge Institute of Technology, School of Technoculture, Humanities and Planning.
2008 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor)Student thesisAlternative title
Softwarebased 3D-renderer (English)
Abstract [sv]

Abstrakt Produkten som jag har utvecklat är en mjukvarubaserad 3D-renderare. För att göra en sådan produkt är man tvungen att gå djupt in i området 3D och utföra alla beräkningar på egen hand. Dessa tar annars grafikkortet hand om. Denna rapport förklarar varför jag har valt att göra en egen mjukvarubaserad 3D- renderare och vad den är för något och i vilka områden den används. Här förklaras även min syn på programmering, digitala spel, vad programmering innebär för mig och hur min syn på spel har påverkat mig med tiden. Jag tar även upp mina tankar om spelindustrin och samhällets misstolkade värderingar av spel samt vad för sorts spel jag anser skulle gynna mänskligheten i framtiden. Vad jag tycker om utbildningen Digitala spel nämns också samt hur jag tror att den skulle kunna förbättras. Slutligen följer en kortfattad beskrivning av hur mitt projekt har genomförts. Abstract The product I have been developing is a software based 3D renderer. To do such a thing you need to go deeply into the 3D subject and do all calculations which normally would be handed over as tasks to the graphic card. This document explains why I have chosen to do my own software based 3D renderer and what it really is. The document also explains what a 3D renderer does and in which places it is being used. Here you will also find my own explanation about programming and digital games, the meaning of programming for me and how my vision towards games has affected me in time. My ideas of the gaming industry, the misunderstandings of games in society and what sort of games that I think would aid humanity in the future. What I think about the education Digital Games will also be brought up as well as how I think Digital Games could be improved. Finally, a short description how the process of my project has been carried out will be told.

Place, publisher, year, edition, pages
2008. , 33 p.
Keyword [sv]
3D-renderare, mjukvarubaserad, SDL, 3D-pipeline, programmering.
National Category
Software Engineering
Identifiers
URN: urn:nbn:se:bth-3520Local ID: oai:bth.se:arkivex4DD2ABCA52BDC708C12574AB00780152OAI: oai:DiVA.org:bth-3520DiVA: diva2:830829
Uppsok
Technology
Supervisors
Note
Detta är en reflektionsdel till en digital medieproduktion. Tele: tel 0709-210255 Mail: mattiaspgames@gmail.comAvailable from: 2015-04-22 Created: 2008-08-20 Last updated: 2015-06-30Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(296 kB)32 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 296 kBChecksum SHA-512
9a75cb507f5332e12b1fc3938366eef34c8820b1cd227a2bf6228b71c408b228e40969bcf33eb8ec16ff83e40b429a6180f142bd224ab7c884c0de197dc68e16
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
School of Technoculture, Humanities and Planning
Software Engineering

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 32 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 78 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf