Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Det negativa spelet: Rädsla i relation till varför vi spel
Blekinge Institute of Technology, School of Planning and Media Design.
2013 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor)Student thesisAlternative title
The negative game : Fear related to why we play (English)
Abstract [sv]

I den här undersökningen ska jag undersöka närmare motiveringen till varför man spelar spel i relation till negativa upplevelser i spel. Undersökningen ska ge ökad förståelse för hur man som spelutvecklare motiverar människor till att spela dataspel och tvspel. Motiveringen är viktig inom spel på grund av att spel kräver spelarens interaktion i världen för att storyn/spelet ska gå framåt. Det är också viktigt att spelutvecklare får en ökad kunskap om hur man får spelaren att känna en känsla som rädsla i ett spel. Som spelutvecklare själv vill jag kunna påverka spelaren under spelomgången med någon form av känsla eller budskap. I det här fallet handlar det om rädsla eftersom det är en negativ känsla, en känsla som vi människor för det mesta undviker i det dagliga livet. Det är även en känsla, som vi alltid har haft en viss dragningskraft till och får en kick av att uppleva, vare sig vi pratar om spel, film eller det verkliga livet. (Kremers, 2009) Jag har åstadkommit en produktion, som testar en del av dom teorier jag hittar i min undersökning. Produktionen undersöker också dom teorier jag själv utvecklade under utformningen av arbetet.

Abstract [en]

In this survey I am studying in more detail on the motivation for playing games in relation to negative experiences in games. This survey provides a better understanding of how a game developer motivates people to play computer games and video games. The motivation in games is very important as games requires the player's interaction with the world for the game to move forward. Developers will also get a better understanding on how to impact the player with feelings, in this case the feeling of fear. As a game designer I want to affect the player during the time of ”play” with some kind of feeling or message. In this case it's the emotion of fear, which is a negative emotion and a feeling that we humans mostly avoid in our daily life. It is also a feeling that we always have some attraction to and something we get a kick out of, whether we're talking about games, movies or the real life. (Level Design Rudolf Kremers, 2009) I have created a production, that is testing some of the theories I find in my research. The production is also a test of my own theories of fears and motivations.

Place, publisher, year, edition, pages
2013. , 38 p.
Keyword [sv]
Rädsla, motivering, tvspel, dataspel
National Category
Media and Communications
Identifiers
URN: urn:nbn:se:bth-3390Local ID: oai:bth.se:arkivex4F2FB6DFC792A649C1257C59003B1A41OAI: oai:DiVA.org:bth-3390DiVA: diva2:830696
Uppsok
Social and Behavioural Science, Law
Supervisors
Note
victor.r@ambitious.seAvailable from: 2015-04-22 Created: 2014-01-07 Last updated: 2015-06-30Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(630 kB)35 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 630 kBChecksum SHA-512
57212423f6e6afbbf2553d41d5e7193027c08e066e6224aa339eba361602ebd3453c05cfe92016458f7449da14750c5304ed058afa86c06ea051ad7b99396dcc
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
School of Planning and Media Design
Media and Communications

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 35 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 32 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf