Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Datorspelsbranschen - Att estimera resursbehovet för nya projektteam baserat på historiska data
Mid Sweden University, Faculty of Science, Technology and Media, Department of Archives and Computer Science.
2015 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
Abstract [sv]

Datorspelsbranschen är en relativt ung bransch, både jämfört med andra delarav mjukvaruindustrin och nöjesbranschen. En av de stora utmaningarnaspelutvecklare står inför är planeringen av den långsiktiga kompetensförsörjningen.Dock saknas sammanställda historiska data och applicerbararesursestimeringsmetoder, vilket gör detta arbete näst intill omöjligt. Det förstadelmålet med den här studien är att samla in historiska data angående strukturenoch storleken på utvecklingsteam som utvecklat AAA-spel (professionelltutvecklade spel med en hög budget) för pc-datorer. Datan samlas in frånkreditlistor hämtade via webbsidan Mobygames.com. Det andra delmålet beståri att utreda huruvida den insamlade datan kan appliceras på modeller förestimering av framtida personalbehov. De två modellerna som används ärtrendanalys samt kvotanalys. Resultatet visar att det går att samla in och byggaupp en historisk databas samt att båda modellerna kan appliceras på databasenmed gott resultat.Trendanalysen visar att storleken på projektteamen de senaste20 åren i stort sett utvecklats linjärt och kvotanalysen att det finns klara ochtydliga relationer mellan olika yrkesgrupper samt relationer mellanprojektteamet och en yrkesgrupp.

Abstract [en]

The video-game business is relatively young in relation to the software andentertainment industries. One of the major challenges for video-gamedevelopers is long-term human resource planning. Due to missing historicaldata in combination with applicable estimations methods, it is close toimpossible to perform such planning. The first sub-goal of this study is tocollect historical data about the structures and sizes of game development teamsinvolved in developing "Triple-A" games (professionally-developed games witha large budget) for PC. The collection of data is done through the websitemobygames.com. The second sub-goal is to examine whether the collected datacould be applied to an existing model for use in the forecasting of futurestaffing needs. The two models selected for this purpose are the trend analysismodel and the ratio analysis model. The result shows it is possible to build up adatabase with historical data. Trend analysis shows that the size of projectteams over the past 20 years has evolved almost linearly and ratio analysisshows clear relationships between the sizes of different occupational groups.

Place, publisher, year, edition, pages
2015. , 46 p.
Keyword [en]
Video-games, Human resource planning, Workforce planning, Historical data
Keyword [sv]
Datorspel, Kompetensförsörjning, Personalbehov, Historiska data
National Category
Computer Science
Identifiers
URN: urn:nbn:se:miun:diva-24373OAI: oai:DiVA.org:miun-24373DiVA: diva2:787711
Subject / course
Computer Science IF1
Supervisors
Examiners
Available from: 2015-03-18 Created: 2015-02-11 Last updated: 2015-03-18Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(413 kB)98 downloads
File information
File name FULLTEXT02.pdfFile size 413 kBChecksum SHA-512
cfe43925ed3d226580299f245423fdb568acce83901336a28981d1d7bc3ba5901efe23687f2db0bb05e270891b5f7fe77eb07d52e938d6286b85aef4d685ed2b
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
Department of Archives and Computer Science
Computer Science

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 98 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 193 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf