Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
"Mentala barriärer" - hur kan de övervinnas?: En intervjustudie om hur musikpedagoger arbetar med mentala strategier
Karlstad University, Faculty of Arts and Social Sciences (starting 2013), Department of Artistic Studies.
2014 (Swedish)Independent thesis Basic level (professional degree), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesisAlternative title
”Mental barriers” – how can they be overcome? : A interview study of how educators cope with mental bariers and uses mental startegies (English)
Abstract [sv]

Syftet med denna studie är att utifrån sociokulturellt perspektiv, utforska hur tre musikpedagoger beskriver att de använder sig av mentala träningsmetoder i sin undervisning. Vilka mentala träningsmetoder beskriver tre musikpedagoger att de använder sig av i sin undervisning? På vilka sätt beskrivs dessa metoder komma till användning?

Studiens data har samlats in genom kvalitativa intervjuer med tre yrkesverksamma musikpedagoger som använder sig av mental träning på varierade sätt i sin pedagogiska verksamhet. I resultatet framkommer att ju mer utbildning i mental träning musikpedagogerna har, desto tydligare och mer uttalad strategi beskriver de. De beskrivna strategierna betraktas som generaliserbara lärandehjälpmedel som utgår från en grundidé. Ingen av dem uppger att de angriper ett problem direkt, utan de arbetar med det som helhet under pågående inlärningsprocesser. En grupp betraktas som ett viktigt arbetsredskap då diskussioner och utforskande frågor ses som nyckelstrategier, det är eleverna själva som ska finna lösningar på sina problem, inte lärarna. Det är också här medvetenhet och analys kommer med i bilden. Gemensamt är synen på kropp och sinne, där det ena anses påverka det andra. Lugn och avslappning anses därför också vara bra komplement till mental träning. De tre informanterna är överens om att det råder obalans mellan tekniskt övande och mentalt övande eller övande på känsla, inlevelse och uttryck, vilka de aktivt söker balansera och skapa jämvikt emellan.

Abstract [en]

 

The purpose of this study is to explore how three music educators describe the use of mental training methods in their teaching. What kind of mental training methods are described? In what ways are they used? Sociocultural perspective is theoretical framework and data consist of qualitative interviews with three professional music educators who use mental training in varied ways. The analyses show that training provides more explicit strategies. The informants’ strategies are considered as generalizable, learning aids based on basic concepts. The informants state that they always work with a mental problem as a whole during an on-going learning process. A group is regarded as an important tool since discussions are seen as key strategies. It is also regarded as important that students are given the space to find problems and solutions themselves; this is also the place where awareness and analysis comes into the picture. The informants give an image of mind and body, which is considered to affect one another. Tranquillity and relaxation are considered as a good complement to mental training. The three informants state that there is an imbalance between technical practicing and mental exercising, why they always searches for balance between these.

Place, publisher, year, edition, pages
2014. , 35 p.
Keyword [en]
Mental training, music education, music, teaching, learning, mental barriers
Keyword [sv]
Mental träning, musikpedagogik, musik, musikundervisning, lärande, mentala barriärer
National Category
Music
Identifiers
URN: urn:nbn:se:kau:diva-32492OAI: oai:DiVA.org:kau-32492DiVA: diva2:724916
Subject / course
Teacher Education - Music
Educational program
Teacher education
Supervisors
Examiners
Available from: 2014-06-13 Created: 2014-06-13 Last updated: 2014-06-13Bibliographically approved

Open Access in DiVA

Arkivfil(499 kB)224 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 499 kBChecksum SHA-512
5b6ffeeb9d95a1db7e2810da1536441577cffd380e097e0df23532dd061b1820808470fcc551527e2e4b0d6725e5aa40c349e0bbeed754d6148a5483a66a32ea
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
Department of Artistic Studies
Music

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 224 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 322 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf