Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Visualisera elförbrukning med gamification
Linnaeus University, Faculty of Science and Engineering, School of Computer Science, Physics and Mathematics.
2012 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesisAlternative title
Visualize electricity consumption with gamification (English)
Abstract [sv]

Problemet studien ställdes inför var att försöka lösa hur man med hjälp av gamification kan skapa ett användbart mobilt gränssnitt som visualiserar elförbrukning. Fallstudien har resulterat i ett förslag på hur man kan visualisera elförbrukning i mobila gränssnitt och med inslag av gamification. Resultatet har arbetats fram med hjälp av metodiken användarcentrerad design där användningstester och iterationer har utförts för att erhålla värdefull information från användare om hur de vill att en sådan här applikation ska se ut och fungera. Resultatet har sedan presenterats och analyserats utifrån den modell som togs fram från teorin. Resultatet är en interaktiv prototyp som vävt in teoridelarna användbarhet, mobila gränssnitt och gamification för att visualisera elförbrukning på ett användbart sätt.

Abstract [en]

The problem this case study faced was how to use elements from gamification to create a useful mobile interface that visualizes power consumption. The result of this case study is an application that visualizes electricity consumption in mobile interfaces with elements from gamification. The result is an interactive prototype that has taken advantage of the theories of usability, mobile interfaces and gamification.

Place, publisher, year, edition, pages
2012. , 62 p.
Keyword [en]
Usability, Mobile interfaces, Gamification, Electricity consumption
Keyword [sv]
Användbarhet, Mobila gränssnitt, Gamification, Elförbrukning
National Category
Human Computer Interaction
Identifiers
URN: urn:nbn:se:lnu:diva-20356OAI: oai:DiVA.org:lnu-20356DiVA: diva2:536380
External cooperation
inUse Consulting AB
Subject / course
Informatics
Educational program
Interaction Designer, 180 credits
Presentation
2012-05-30, Kalmar Nyckel, Gröndalsvägen 21, Kalmar, 19:16 (Swedish)
Uppsok
Physics, Chemistry, Mathematics
Supervisors
Examiners
Available from: 2012-06-22 Created: 2012-06-21 Last updated: 2018-01-12Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(9784 kB)298 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 9784 kBChecksum SHA-512
0e815376412b908ba196f0bff2b228f7f709eecfb084f118313e6dc4414a1a43ebdd20208de079bc718f5ef3de4737c79807040f1fb92307863d9928ba851bd8
Type fulltextMimetype application/pdf

Search in DiVA

By author/editor
Lack, Fredrik
By organisation
School of Computer Science, Physics and Mathematics
Human Computer Interaction

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 298 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 253 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf