Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Att överföra en turordningsbaserad spelprototyp till realtid: ett projekt rörande Victorious Skies och dess utveckling
Gotland University, School of Game Design, Technology and Learning Processes.
2011 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
Abstract [en]

This project details the process of converting and transferring a turn-based paper prototype to a digital real-time format. The projects goals were to see how well the original feeling could be transferred to real-time and how the transition itself went. The project have been completed with the help of the programmer Mikael Gullberg. The practical part of the project was executed between the dates of 25/4 – 2/5. This project is a part of the larger project of Victorious Skies. During this project values have been converted and properties from the turn-based paper prototype have been formatted for use in real-time. This has been a very interesting and giving project that has challenged us and presented numerous choices about how we wanted to execute the conversions. The work was organized with the help of a priority list. I have been the one who have had sole responsibility regarding design choices while Mikael Gullberg have provided the necessary programming knowledge needed to convert the prototype to a digital format. The result of this project has been a real-time based digital prototype that is used as Victorious Skies first such prototype. Knowledge has been gathered regarding conversions of this kind by practical testing. The digital prototype is true to the original in such a way that a clear connection could be seen between the two. Though they differ in several key aspects due to the changes the real-time format brought with it.

I have been able to arrive at several conclusions during this project. The most important conclusion I have taken is that there is no way that you can keep the exact original feeling as the real-time format just brings too many new factors into play. The formula used to transfer games from turn-based to real-time is not simple and require lots of thought. To be done right, attention must be given to the minute details which makes the process of converting both challenging and entertaining.

Abstract [sv]

Detta projekt har rört arbetet med att överföra en turordningsbaserad pappersprototyp utav ett spel till en digital realtidsprototyp. Projektets mål var att se hur väl den ursprungliga känslan kunde föras över till realtid. Arbetet har utförts i samarbete med en programmerare vid namn Mikael Gullberg. Projektet har utförts mellan datumen 25/4 - 2/5. Detta projekt är ett delprojekt till det större projektet Victorious Skies. Under projektets gång så har värden konverterats och egenskaper ifrån pappersprototypens turbaserade format anpassats för realtid. Detta har varit ett mycket intressant och givande projekt som utmanat oss och ställt oss inför ett flertal val om hur vi ville genomföra konverteringarna. Arbetet fortskred enligt en prioriteringslista som påvisade i vilken ordning uppgifterna skulle utföras. Jag har varit den som uteslutande jobbat med designen inom detta arbete medan Mikael Gullberg har stått för programmeringskunskapen som krävdes för att göra prototypen digital. Resultatet utav detta projekt blev en realtidsbaserad digital prototyp som används som Victorious Skies digitala prototyp. Kunskap har även samlats rörande konverteringar utav detta slag genom praktiska tester. Den digitala prototypen blev trogen sitt ursprung så pass att det gick att se en tydlig koppling mellan de två versionerna. Dock så skiljer dem sig en del på grund utav de förändringar som realtid förde med sig. Jag har kunnat dra flera slutsatser under detta projekt. Den största slutsatsen är att det inte går att behålla ursprungsupplevelsen till hundra procent eftersom att realtid för med sig så många nya faktorer som påverkar spelet på sätt som inte går att förhindra. Formulan för att överföra ett spel till realtid är inte simpel utan kräver eftertanke. Det krävdes mycket arbete och många resonemang kring varenda detalj vilket gjorde processen både utmanande och underhållande.

Place, publisher, year, edition, pages
2011. , p. 55
National Category
Design Media Engineering Computer Systems
Identifiers
URN: urn:nbn:se:hgo:diva-1281OAI: oai:DiVA.org:hgo-1281DiVA, id: diva2:473737
Subject / course
Game Design
Educational program
Game Design and Graphics
Uppsok
Technology
Supervisors
Available from: 2012-01-14 Created: 2012-01-07 Last updated: 2013-07-01Bibliographically approved

Open Access in DiVA

Alexander_Oltner_Att_overföra_en_turordningsbaserad_prototyp_till_realtid(696 kB)302 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 696 kBChecksum SHA-512
78f6e9513abd27cf243778cee5cc532c2b34e8bf97129e726b60c3091b65fc85711da1bebb69246b7c7e806ee2d475dc58a93286880a47d8e4a294eb2aaf3c83
Type fulltextMimetype application/pdf

Search in DiVA

By author/editor
Oltner, Alexander Mac
By organisation
School of Game Design, Technology and Learning Processes
DesignMedia EngineeringComputer Systems

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 302 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 586 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf