Change search
ReferencesLink to record
Permanent link

Direct link
Karaktärsskapandets karaktär: En undersökning om karaktärsskapandets betydelse i MMORPGs
Linnaeus University, Faculty of Science and Engineering, School of Computer Science, Physics and Mathematics.
2011 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesisAlternative title
The nature of Character creation : A study on the character creations role in MMORPGs (English)
Abstract [sv]

Denna uppsats undersöker vad spelare vill uppleva i sitt karaktärsskapande iolika spel. Syftet med arbetet har varit att få bättre förståelse för vad enanvändare vill ha ut av sin karaktär och sitt karaktärskapande.Frågeställningen i arbetet löd: ”Vad är för en designer viktigast att tänka pånär man designar en karaktärsskapande del i ett spel?” Förhoppningen varatt få en djupare förståelse för karaktärsskapandets karaktär för att bättrekunna designa den karaktärsskapande delen i ett spel. Undersökningengenomfördes med en kvalitativ metod för att belysa frågorna djupare. Förstskapades en kvalitativ intervju, och efter intervjuerna skapades tre nyafrågor som lades ut på två internetforum med inriktning mot MMORPGs.De spelare som verkade vara mest intresserade av karaktärsskapande ochprocessen kring karaktärsskapandet, var de spelare som ibland ägnade sig åtrollspelande. De spelare som delvis eller helt ägnade sig åt Player versusPlayer verkade ha svårt att se någon mening med att skapa en identitet ellerett unikt utseende överhuvudtaget. Det viktigaste som framkom iundersökningen var att man måste känna sin publik. Som designer behöverman veta för vilka spelstilar man designar spelet. De faktorer som varviktiga för spelarna, för att kunna fördjupa sig i sina karaktärer, var att deraskaraktärer hade möjligheten att bli unika.

Abstract [en]

This paper is focused on a better understanding of what computer gameplayers want to get out of their character and the character creation. Thequestion addressed in the paper was: "What is most important for a designerto consider when designing a character-creation part of a game?" The aimwas to gain a deeper understanding of the nature of the character creationprocess in order to better design the character creation part of future games.The study has been conducted with a qualitative method to illuminate thequestions in more depth. First, a qualitative interview was made, and afterthe interviews, three new questions were created, which were then postedon two Internet forums focusing on MMORPGs. The players who were themost interested in character creation and the process of this, were theplayers who sometimes engaged in role play. The players who partially orfully engaged in Player versus Player combat, had difficulties seeing anypoint in creating an identity or a unique look at all. The most importantthing that emerged from the investigation was that the designer needs toknow his audience. As a designer, you need to take into account whatplaying styles you design the game for. The important factors for theplayers to immerse themselves in their characters, was that their characterscould be made unique.

Place, publisher, year, edition, pages
2011. , 57 p.
Keyword [en]
Character creation, game design, MMORPG, immersion, identification of virtual worlds, online games
Keyword [sv]
Karaktärsskapande, speldesign, MMORPG, Immersion, identifikation i virtuella världar, Onlinespel
National Category
Information Science
Identifiers
URN: urn:nbn:se:lnu:diva-12972OAI: oai:DiVA.org:lnu-12972DiVA: diva2:426427
Subject / course
Informatics
Educational program
Interaction Designer, 180 credits
Uppsok
Physics, Chemistry, Mathematics
Supervisors
Examiners
Available from: 2011-06-28 Created: 2011-06-23 Last updated: 2011-06-28Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(606 kB)233 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 606 kBChecksum SHA-512
28031093a929e5ee2c0746304670175ce0ced681925c7fc7de56f1e82a95a682194bd8b4acd6ce88ddf18f130e3cf8472e81d4e9793205b678be2495ca7de08f
Type fulltextMimetype application/pdf

Search in DiVA

By author/editor
Isaksson, Susanne
By organisation
School of Computer Science, Physics and Mathematics
Information Science

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 233 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

Total: 212 hits
ReferencesLink to record
Permanent link

Direct link