Change search
ReferencesLink to record
Permanent link

Direct link
Design i spel: utbildningsspel för designstudenter
Gotland University, School of the Humanities and Social Science.
2011 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesisAlternative title
Design in game (English)
Abstract [sv]

Det finns idag behov till en undervisningsform som på ett roligt och enkelt sätt engagerar studenter till att lära sig om design. Studenter är olika och behöver olika undervisningsformer.

Problemet löses via ett brädspel som är kunskapsgivande vilket får studenter engagerade. Under tio veckor har jag arbetat med ett testbrädspel för designstudenter som ett komplement till designundervisningen. Jag har intervjuat folk om design och skaffat mig kunskaper om hur en yrkesverksam designers tillvaro kan se ut. Tester av spelet har ägts rum för att se om det är underhållande och hjälp har tagits av yrkesverksamma brädspelsutvecklare och lärare för speldesign.

Resultatet blev ett koncept till ett brädspel där det går att rulla ihop planen i en papperscylinder eller vika planen till en låda för att lösa förpackningsproblemet. I spelet förekommer spelmarkörer, låtsaspengar och spelkort i olika format. Spelplanen kan senare utvecklas tillsammans med yrkesverksamma spelutvecklare.

Abstract [en]

There is today a need for an education method that in a entertaining and simple way commits students to learn about design. Students are different in the way they learn and need different educationsmethod.

The problem is solved by a boardgame that gives knowledge which makes students committed. During ten weeks I have worked with a test boardgame product for designstudents as a complement for the design education. I have interviewed people about design and collected knowledge about how a designers everyday life may look like. Tests of the game has been taken place to see if the game is entertaining, and help has been taken from boardgame developers and a gamedesign teacher.

The result became a concept for a gameplan where it is possible to roll the plan into a cylinder or fold the plan to a box in order to solve the packaging issue. In the game there is gamemarkers, toymoney and game cards in different formats . The gameplan may later be developed together with professional game developers.

Place, publisher, year, edition, pages
2011. , 32 p.
Keyword [sv]
Spel, design, designprocessen, designprocess, brädspel, kunskapsspel, kunskapsbrädspel, karaktärer, kort
National Category
Other Mechanical Engineering
Identifiers
URN: urn:nbn:se:hgo:diva-978OAI: oai:DiVA.org:hgo-978DiVA: diva2:423010
Subject / course
Industrial Design
Educational program
Industrial design and construction
Presentation
2011-05-31, B51, Högskolan på Gotland, Visby, 10:15 (Swedish)
Uppsok
Technology
Supervisors
Examiners
Available from: 2011-06-14 Created: 2011-06-14 Last updated: 2013-07-01Bibliographically approved

Open Access in DiVA

Design i spel(4295 kB)349 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 4295 kBChecksum SHA-512
617e93ddbed58965ab689acbced65c176ab053fa9c87420419f22a287484a6b7f8397afee4e64be2b29a3af02a6169e7375ca45ecd525997de987b9ae7e199b2
Type fulltextMimetype application/pdf

Search in DiVA

By author/editor
Härnström, Gustaf
By organisation
School of the Humanities and Social Science
Other Mechanical Engineering

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 349 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

Total: 352 hits
ReferencesLink to record
Permanent link

Direct link