Digitala Vetenskapliga Arkivet

Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Integrating Motion with Real-time Fur Simulated using Shells and Particles
KTH, School of Electrical Engineering and Computer Science (EECS).
2019 (English)Independent thesis Advanced level (degree of Master (Two Years)), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesis
Abstract [sv]

Att simulera och rendera päls är ett koncept som ofta förknippas med komplicerad geometri och lång renderingstid. Ibland är det dock önskvärt att representera päls i realtid och den här rapporten kommer att undersöka en vanlig teknik för päls kallad skal. Att använda skal för att rendera päls möjliggör för en övertygande illusion av volymetrisk päls utan att vara beroende av ett högt antal polygoner. Tekniken är dock mindre lämpad för fall såsom lång päls och av denna anledning introduceras så kallade partiklar som ett komplement till svagheterna med skal. Rapporten fortskrider med en diskussion kring användningen och implementationen utav skal, partiklar och hur manåstadkommer en bra blandning mellan dessa två tekniker, med stöd för rörelse som baserad på objektets ythastighet. Resultatet är en implementation av päls väl lämpad för realtidsbruk, i synnerhet då pälsen är lång.

Abstract [en]

Simulating and rendering convincing fur is a concept in computer graphics often associated with complex geometry and long rendering times. However, there are situations in which a real-time representation of fur is desired. In this report, we explore a technique for rendering fur for real-time applications popularly known as shells. Fur shells provide a convincing illusion of volumetric fur without being dependant on a large amount of polygons. Despite this, the technique is less suited for cases such as when the fur is long, and so we introduce particles as a complement to this weakness. We discuss the usage and implementation of shells, particles and how to achieve a convincing blending between the two, supporting movement achieved by evaluating the surface velocity of the objects. The result is an implementation of fur well suited for real-time use, particularly in cases such as with long fur.

Place, publisher, year, edition, pages
2019. , p. 47
Series
TRITA-EECS-EX ; 2019:450
National Category
Computer and Information Sciences
Identifiers
URN: urn:nbn:se:kth:diva-254995OAI: oai:DiVA.org:kth-254995DiVA, id: diva2:1337215
Supervisors
Examiners
Available from: 2019-07-12 Created: 2019-07-12 Last updated: 2022-06-26Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(32985 kB)1363 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 32985 kBChecksum SHA-512
bf38041aea830a1b118b2cca38b0f106dc69ac85ac56b7ed8b02bb4d5f7415093bf277b30b01c3931cde1b14aed61c669a9efd5b12d96ffdbb8f92045c23b1e7
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
School of Electrical Engineering and Computer Science (EECS)
Computer and Information Sciences

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 1363 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 393 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf