Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Crowd Simulation Using Flow Tiles
KTH, School of Engineering Sciences (SCI).
KTH, School of Engineering Sciences (SCI).
2018 (English)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesisAlternative title
Simulering av folkmassor med Flow Tiles (Swedish)
Abstract [en]

Crowd simulations are being used in an increasing number of different applications, like evacuation scenarios, video games and movie special effects This creates a demand for crowd simulators that are simple to use and accessible to users of varying backgrounds. We will study the flow tile method proposed by Chenney [1], which provides an intuitive way of interactively designing divergence free velocity fields for various applications. A reimplementation of Chenney's method will be given and the implementation will be evaluated in terms of user-friendliness and how well the use of static spatially defined velocity fields suits crowd simulation. Furthermore the possibility of using the velocity fields for other related applications such as mobile robotics will be touched on as well.

Abstract [sv]

Simuleringar av folkmassor används i ett ökande antal olika tillämpningar, som evakueringsscenarion, datorspel och speciale­ffekter för film. Detta skapar en efterfrågan efter simulatorer som är enkla att använda och tillgängliga för användare från olika ämnesområden och bakgrunder. Vi kommer att studera flow tile-metoden som Chenney [1] föreslår. Metoden är ett intuitivt och interaktivt sätt att skapa divergensfria hastighetsfält för olika tillämpningar. En omimplementation av Chenneys metod kommer att ges och implementationen kommer att evalueras i termer av användarvänlighet och hur väl användningen av hastighetsfält som är statiska och definierade i rummet passar för simulering av folkmassor. Vidare kommer möjligheten att använda hastighetsfälten för andra liknande tillämpningar, som robotik, att diskuteras också.

Place, publisher, year, edition, pages
2018. , p. 19
Series
TRITA-SCI-GRU ; 2018-088
National Category
Engineering and Technology
Identifiers
URN: urn:nbn:se:kth:diva-231025OAI: oai:DiVA.org:kth-231025DiVA, id: diva2:1221512
Supervisors
Examiners
Available from: 2018-06-20 Created: 2018-06-20 Last updated: 2018-06-20Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(1992 kB)9 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 1992 kBChecksum SHA-512
2755fb38606ce52c6909d85124e91c571dc32cdbea9f5eb8c67a0624a766f133422d684c2f27d34d74ca6dbd875d8280b28236d46aefd53779195a6fc6640867
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
School of Engineering Sciences (SCI)
Engineering and Technology

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 9 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 19 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf