Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Att odla fram ny teknik: Web of Things och tillsammansodling i friska vindar
Blekinge Institute of Technology.
Blekinge Institute of Technology.
2018 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesis
Abstract [sv]

Abstrakt

 

Nyckelord: Web of Things, Tillsammansodling, Ting, Entitet, Kultur

 

I undersökningen går vi igenom hur ting kan existera inom olika plan av vårt medvetande och även hur teknologin inom Web of Things (WoT*) kan agera som en entitet inom ett fenomen såsom tillsammansodling. De metoder som valts för att undersöka fenomenet är Brainstorm, Att flytta gränser och De sex tänkarmössorna. Dessa tre metoder är våra huvudmetoder som ansågs vara bästa valen för ändamålet medan alternativa metoder som Kanban*, funktionsanalys och ett agilt tänkande var för att kunna ge vår design det extra stöd som behövdes för att utvecklas. Metoderna för att kunna undersöka detta fenomen har utgjorts av olika delar från boken Design av informationsteknik av Jonas Löwgren och Erik Stolterman där vi utgått från att skapa en design med hjälp av de tre delarna vision, den operativa bilden och specifikationen (Löwgren & Stolterman, 2004). Dessa tre delar har använts i fem olika iterationer för att kunna använda metoderna i olika plan av designen. Resultatet påvisas genom att gå igenom designprocessens fem iterationer och med stöd från tidigare och aktuell forskning medan diskussionen presenteras genom att gå igenom de fyra hypoteser vi själva arbetade fram genom att undersöka tidigare och aktuella forskningstexter, de fyra hypoteser är som följer.

 

Hypotes ett: Fenomenet tillsammansodling i stadsmiljöer med kopplingar till Web of Things (WoT) skapar ett ting som består av både fysiska och psykiska relationer till de som befinner sig i det.

Hypotes två: Tillsammansodlingar är till förmån för hållbarhet och sociala möten.

Hypotes tre: WoT är inte bara ett fysiskt ting utan även psykiskt och kan beblanda sig med både människa och maskin på olika plan.

Hypotes fyra: WoT som sociala medier kan få människan att vilja börja ta del av tillsammansodlingar i stadsmiljöer och påtrycka ändringar hos maskiner och hur människor arbetar tillsammans med dem.

Abstract [en]

Abstract

 

Keywords: Web of Things, Community gardening, Things, Entity, Culture

 

In this Bachelor thesis we go through how things can exist within different planes of our mind and further how technology within Web Of Things (WoT) can act as an entity within a phenomenon like Community gardening. The methods that was chosen for the survey of the phenomenon are Brainstorm, To move the border and The six thinkingcaps. This three methods are our main methods that was considered to be the best choice for our purpose while alternative methods like Kanban, Function analyses and an agile thinking was considered to be the extra structure our design needed to evolve. The methods to maintain this survey of the phenomenon has been consisted of different parts from the book Thoughtful interaction design written by Jonas Löwgren and Erik Stolterman where we extracted three parts from it where the parts was vision, operative image and specification in order to create our design (Löwgren & Stolterman, 2004). This three parts has been integrated in five different iterations in order to use the methods of choosing in different parts of the design. The result is manifested from the design processes five iterations and the support from earlier and current researches while the discussion is presented through four hypotheses we manifested from the work from earlier and current research papers, the four hypotheses are as followed.

 

Hypothesis s one: The phenomenon Community gardening in urban environments with relations to Web of Things creates a thing that coexist within both the physical and psychological in the relationships of what is inside of the phenomenon.

Hypothesis two: Community gardening is beneficial for sustainability and social encounters.

Hypothesis three: Web Of Things is not just a physical thing but also a psychical and can exist in different planes of both mankind and machines.

Hypothesis four: Web Of Things as social media can make the mankind want to integrate with Community gardening in urban environments and push changes in how humans and machine works together.   

Place, publisher, year, edition, pages
2018. , p. 55
Keywords [en]
Web of Things, Community gardening, Things, Entity, Culture
Keywords [sv]
Web of Things, Tillsammansodling, Ting, Entitet, Kultur
National Category
Media and Communication Technology
Identifiers
URN: urn:nbn:se:bth-16403OAI: oai:DiVA.org:bth-16403DiVA, id: diva2:1216469
Subject / course
ME1588 Kandidatarbete i Medieteknik, 30 hp
Educational program
MEGWU Webb Development
Supervisors
Examiners
Available from: 2018-06-21 Created: 2018-06-11 Last updated: 2018-06-21Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(3597 kB)2 downloads
File information
File name FULLTEXT02.pdfFile size 3597 kBChecksum SHA-512
2df3b22d21ddc66248e026280736347851612cc20a31d2dba5126ba90b7ea7350540fe47aca83c31365fee3b78bbc9a0fbb00012bc351ac9b92b79b9e7e6a08a
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
Blekinge Institute of Technology
Media and Communication Technology

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 2 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 31 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf