Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Rytmbaserad bangenerering för vertikala plattformsspel
University of Skövde, School of Informatics.
2017 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesisAlternative title
Rhythm-based level generation for vertical platform games (English)
Abstract [sv]

Det här arbetet beskriver implementationen av en rytmbaserad algoritm för att procedurellt generera plattformsbanor och hur den anpassats för att passa nedåtgående spel, i syfte att undersöka vilken kapacitet det resulterande programmet har för att skapa banor som skiljer sig från varandra.

Undersökningen utfördes genom att låta artefakten generera ett större antal banor och jämföra värden mellan olika rytmer. Mätvärdena som iakttogs baserades på hur mycket banorna avvek från en mittlinje och på frekvensen av banelement som innebar konsekvenser för spelaren.

Resultatet av undersökningen tyder på att rytmbaserad bangenerering har förmågan att generera vitt skilda banor för nedåtgående plattformsspel och att det därför finns ett värde i fortsatt utveckling och undersökningar i form av användarstudier av hur utmanande eller underhållande banorna upplevs, samt för att utveckla algoritmen till att ha parametrar för att låta bandesigners styra hur olika rytmer kan kombineras till banor.

Place, publisher, year, edition, pages
2017. , 25 p.
Keyword [en]
procedural content generation, pcg, platformer, computer games
Keyword [sv]
procedurell generering, plattformsspel, down-scroller, dataspel, datorspel
National Category
Other Computer and Information Science
Identifiers
URN: urn:nbn:se:his:diva-13633OAI: oai:DiVA.org:his-13633DiVA: diva2:1106009
Subject / course
Informationsteknologi
Educational program
Computer Game Development - Programming
Presentation
, Skövde
Supervisors
Examiners
Available from: 2017-08-08 Created: 2017-06-06 Last updated: 2017-08-08Bibliographically approved

Open Access in DiVA

d12jensoRhythm(319 kB)12 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 319 kBChecksum SHA-512
36050c81f5449b87d1eececd1d9edda2eaace926cdda1e03567063f8d583a1ee6082d3af1ef913e546fe7b560c104ccff1a7015a4a02bf33c1f401b780f75eb6
Type fulltextMimetype application/pdf

Search in DiVA

By author/editor
Söderberg, Jenny
By organisation
School of Informatics
Other Computer and Information Science

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 12 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 16 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf