Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
En virtuell värld - Datorspel online: En studie om social interaktion
Luleå University of Technology, Department of Business Administration, Technology and Social Sciences.
2017 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
Abstract [sv]

Detta examensarbete har till syfte att belysa de olika för- och nackdelar som finns med den sociala interaktionen inom datorspel i den virtuella världen. Tidigare forskning menar att människan får en känsla av sammanhang och gemenskap, då den möter likasinnade med samma intressen. Denna kvalitativa studie har genomförts med intervjuer för att få en uppfattning om de olika för- och nackdelar som finns med datorspel, samt hur vi påverkas av andra genom att spela datorspel. Resultatet av intervjuerna visade att det fanns både för- och nackdelar med datorspel. Fördelarna som återkom var möjligheten att skapa nya kontakter, samt gemenskapen. Nackdelarna inkluderade bland andra brist på fysisk aktivitet och förslitningsskador till följd av fysisk inaktivitet. Slutsatsen är att människor påverkas av varandra, och att det finns tydliga positiva och negativa aspekter med datorspel samt att den sociala interaktionen är en nyckelfaktorinom datorspel.

Abstract [en]

This study aims to shed light on the various pros and cons of social interaction in computer games in the virtual world. Research argues that humans get a sense of coherence and solidaritywhen they meet like-minded people with the same interests. This qualitative study was carried out with interviews to get a view of the various pros and cons of computer games, and how we are influenced by other people when playing computer games. The results of the interviews showed that there are both advantages and disadvantages with computer games. Recurrentadvantages were the opportunity to make new friends and the solidarity that comes with that. Disadvantages included lack of physical activity and repetitive strain injuries due to inactivation of the body. The conclusion is that humans affect each other. There are clear positive and negative aspects of computer games and social interaction is a key point in computer games.

Place, publisher, year, edition, pages
2017.
Keyword [sv]
Dator, datorspel, intervju, kvalitativ, social interaktion
National Category
Social Sciences
Identifiers
URN: urn:nbn:se:ltu:diva-62077OAI: oai:DiVA.org:ltu-62077DiVA, id: diva2:1075333
Educational program
Psychology, bachelor's level
Supervisors
Examiners
Available from: 2017-02-27 Created: 2017-02-17 Last updated: 2017-02-27Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(825 kB)113 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 825 kBChecksum SHA-512
9470eaaae445a292f9d8b027c17c6d626502c6c254b2c46a77cb7ed5da3d4a37cf7c4ff544ee655d9309634cdde0432ef1f961e2db6f6b29ba48998e6daab376
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
Department of Business Administration, Technology and Social Sciences
Social Sciences

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 113 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 318 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf