Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Simulating crowd behaviour in computer games
2005 (English)Independent thesis Basic level (professional degree), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
Abstract [sv]

Det har gjorts många försök att simulera beteendet hos folksamlingar. I den här rapporten går jag först igenom en del av det tidigare arbete som har gjorts inom området och försöker sedan applicera deras upptäckter på ett specifikt spelprojekt. Mycket av arbetet blev att försöka finna en balans mellan features man vill ha is spelet, begränsningar inbyggda i spelmotorn och tids- och resursbegränsningar. Arbetet resulterade i ett antal olika design-förslag för spelets artificiella intelligens. Mest intressant för allmänheten är dock inte resultatet, utan det arbete och de slutsatser som ledde fram till det. När det gäller spel är det viktigaste inte, som många tror, att karaktärerna är smarta. Det viktigaste är att dom *verkar* smarta! There are a lot of studies on how to simulate crowd behaviour. In this paper I first outline some of the previous work on the subject and then attempt to apply this to a specific game project. A lot of the work consists of finding a balance between features wanted in the game, limitations set by the game engine and time and resource management. The work resulted in a design proposal for the game AI. However, more interesting than the result is the conclusions leading up to it. Most important being the fact that it's not intelligence that's important, it's the appearance of intelligence!

Place, publisher, year, edition, pages
2005.
Keyword [en]
Technology, Computer games - Programming, Artificial intelligence, Crowd, Behaviour
Keyword [sv]
Teknik
Identifiers
URN: urn:nbn:se:ltu:diva-52909ISRN: LTU-HIP-EX--05/53--SELocal ID: 9fd0b08a-966e-4b5f-9df8-47550c1b7a66OAI: oai:DiVA.org:ltu-52909DiVA: diva2:1026281
Subject / course
Student thesis, at least 15 credits
Educational program
Computer Game Programming, bachelor's level
Examiners
Note
Validerat; 20101217 (root)Available from: 2016-10-04 Created: 2016-10-04Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(261 kB)23 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 261 kBChecksum SHA-512
7d14d6099ae985b9b99797b6ce6b853b03c894094456c16b7c7a2da2d7c792eb24ff5181557f456f9e3986858d067843131afe4e913fdb561df381cd22f498ed
Type fulltextMimetype application/pdf

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 23 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 110 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf